طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

ورود | ثبت نام

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg1.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg2.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg3.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecolorallocate() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecopy() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0
captcha

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از تصمیمات مهمی است که بر آینده تحصیلی و شغلی شما تاثیرگذار خواهد بود. در نیمه مرداد ماه، داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها، کارنامه اولیه کنکور سراسری را روی سایت سازمان سنجش که همان سایت انتخاب رشته کنکور سراسری است مشاهده خواهند کرد و بر اساس وضعیت علمی و دوره های مجاز شده و بر اساس رتبه و تراز خودشان در دو سایت دانشگاه سراسری به نشانی sanjesh.org و دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

به جرات انتخاب رشته، مرحله ای تعیین کننده و سرنوشت ساز برای هر داوطلب می باشد. بعد از گذشت یکسال با تمام فراز و فرودها با انتخاب آگاهانه، البته بر اساس رتبه و تراز حاصل شده، شاید بتوان در رشته – محل مورد نظر پذیرش گرفت و در صورتی که بخاطر نمره و رتبه بدست آمده این امر میسر نباشد، حداقل نزدیک ترین و بهترین انتخاب ممکن را انجام داد. به همین منظور ضروری است که از تمام موارد و اصول یک انتخاب رشته آگاهانه اطلاعات کسب کنیم و بعد نسبت به این امر اقدام فرمائید. 

موارد مهم که پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری باید بدانیم:

آشنایی با نحوه و اصول انتخاب رشته

نحوه اولویت بندی انتخاب ها

آشنایی با رشته های دانشگاهی

نحوه پذیرش دانشگاه ها

آشنایی با دوره های آموزشی و مقاطع تحصیلی

آگاهی نسبت به قوانین و شرایط دوره ها

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳، دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شامل تمام موارد لازم برای انتخاب رشته اعم از کد رشته – محل، شرایط، ظرفیت ها و توضیحات و …) روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان که بر اساس اعلام کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند نسبت به انتخاب رشته در دوره های مجاز شده اقدام نمایند.

پاسخ: برای مثال فردی در دوره روزانه غیر مجاز و در دوره های غیر انتفاعی و پیام نور مجاز شده است، این دواطلب فقط حق انتخاب رشته از کد محل های دوره های غیر انتفاعی و پیام نور دارد و در صورت انتخاب دوره های روزانه ( که غیر مجاز شده است ) اخطار دریافت می کند و با توجه به هوشمند بودن سایت از انتخاب رشته وی در آن کد رشته – محل ها، جلوگیری به عمل خواهند آمد.

خیر، انتخاب رشته در سال فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود.

از بین ۲ نوبت در صورتی که گروه آزمایشی یکسان باشد، نتیجه هر کدام که بهتر باشد به عنوان کارنامه اولیه به داوطلب برای انتخاب رشته ارائه خواهد شد.

بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری هر سال در دو نوبت برگزار می شود. نوبت اول (اردیبهشت) و نوبت دوم (تیر) خواهند بود.

دقت بفرمایید کنکور دو مرحله ای نشده، بلکه در ۲ نوبت (کاملا جداگانه و مستقل از یکدیگر) برگزار می شود.

نتیجه هر کنکور کاملا مستقل است و اگر کسی هر ۲ نوبت را شرکت نماید، نتایج روی هم اثر نخواهند داشت.

از بین ۲ نوبت در صورتی که گروه آزمایشی یکسان باشد، نتیجه هر کدام که بهتر باشد به عنوان کارنامه اولیه به داوطلب برای انتخاب رشته ارائه خواهد شد.

در صورتیکه داوطلب در گروه های آزمایشی متفاوتی شرکت کرده باشد، برای مثال نوبت اول در رشته ریاضی و نوبت دوم در رشته انسانی باید یکی از دو نوبت را به عنوان کنکور اصلی انتخاب و به سازمان سنجش جهت صدور کارنامه و در نهایت انتخاب رشته خود اعلام نماید.

کارنامه کنکور سراسری نوبت اول (اردیبهشت) یک ماه پس از برگزاری بصورت نمرات خام (درصد) به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. اما کارنامه اصلی (اولیه) برای انتخاب رشته (چه مبنا نوبت اول باشد چه نوبت دوم) در مردادماه اعلام می شود.

انتخاب رشته در سال فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود.

مهلت انتخاب رشته

پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، سایت سازمان سنجش به مدت ۵ الی ۶ روز برای انتخاب رشته فعال و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان بر اساس کارنامه و وضعیت علمی و مجاز بودن خودشان در دوره ها و مقاطع مختلف می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

معمولا هر سال با پایان مهلت اولیه انتخاب رشته، مجددا بازه زمانی چند روزه ای برای کسانی که به هر دلیل در مدت زمان مشخص شده موفق به انتخاب رشته نشده اند، مشخص می شود تا نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش انتخاب ها و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند

مراحل رزرو انتخاب رشته با حامد مظفری نیا

مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی زندگی برازنده من با ۲۰ سال سابقه انتخاب رشته کنکور کامل‌ترین و دقیق‌ترین مدل انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور رو ارائه میکند که شامل موارد زیر میباشد:

 
 

 

 

قدم اول: رزرو انتخاب رشته با حامد مظفری نیا

قبل از اینکه نتایج اولیه کنکور (یعنی همون کارنامه و رتبه ها) بیاد با مرکز تماس میگریم و برای انتخاب رشته رزرو می کنیم.

موضوع این هست که انتخاب رشته یک فرآیند وقت گیر هست و حاصل کار تیمی دانش آموز و خانواده اش و مرکز مشاوره است. طبیعی هست که این با توجه به مدت زمان محدود انتخاب رشته، ما هم تعداد محدود و مشخصی از داوطلبان رو میتونیم ببینیم و پوشش بدیم.

بعد از اینکه نتایج اعلام شد از دفتر بر اساس اولویتی که افراد رزرو کردند باهاشون تماس گرفته میشه و از اونها سوال میشه که تمایل به انتخاب رشته دارند یا نه؟!

خب، میدونیم که بعد از اینکه جواب ها میاد ممکنه بعضی از دانش آموزان بخاطر اینکه نتایج حاصله نیمتونه رضایت خاطر اونها رو فراهم کنه، از انتخاب رشته انصراف بدن.

ما در زمان رزرو از افراد هیچ وجهی رو دریافت نمی کنیم تا این زمان که بتونن با خیال راحت به اینکه اصلا می خوان انتخاب رشته کنند یا نه فکر کنند و بعد قاطع تصمیم بگیرند.

 

قدم دوم: منشور حقوق مراجعه کننده

 تو این مرحله بعد از اینکه داوطلب مطمئن شد از اینکه میخواد در مرکز ما انتخاب رشته خودش رو انجام بده، براش منشور حقوق مراجعه کننده رو ارسال می کنیم که بدونه که ما چه کاری رو انجام میدیم و هزینه ای که انجام میده برای چه کاری هست.

 

حالا افراد حق دارند قبل از اینکه ثبت نام کنند و هزینه‌ای بپردازند اول بدونن که ما چه می‌کنیم و بعد تصمیم بگیرند.

 

برای مثال، بخاطر اینکه مدت زمان انتخاب رشته بسیار محدود هست و مشکل اینترنت همیشه وجود داره و امکان خطای انسانی بسیار زیاد هست، ما هیچ وقت در مرکز کد رشته‌ها رو وارد سایت نمی‌کنیم و این کار تو منشور بهش اشاره شده که توسط خود داوطلب و سر فرصت باید انجام بشه.

 

حالا شاید برای یه فردی این مساله به قدری جدی باشه که بخاطرش از انتخاب رشته در مرکز ما انصراف بده، به نظر ما این حق رو داره از ابتدا این مساله رو بدونه! یا اینکه این هزینه‌ای که پرداخت می کنه فقط برای انتخاب رشته سراسری هست و اصلا ربطی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نداره!!! و خلاصه مسائلی از این دست….

قدم سوم: ثبت نام

حالا شما دیگه از صفر تا صد کار تو مرکز رو اطلاع دارید و مطمئن شدید که میخواید این کار رو در مرکز ما انجام بدید.

در این مرحله شهریه انتخاب رشته پرداخت میشه و روز و ساعت مراجعه شما با شما فیکس میشه.

 

قدم چهارم: وبینار انتخاب رشته

طبیعی هست که ممکنه خیلی سوال تو ذهن شما باشه و همه میدونیم که بیشتر سوالات پاسخش تو دفترچه راهنمای شماره ۲ انتخاب رشته است ولی گاهی بخاطر استرس یا گاهی بخاطر اینکه تو دفترچه یه مقداری گنگ توضیح داده شده ممکنه ما متوجه بعضی مسائل نشیم.

ما برای شما کل فرآیند انتخاب رشته و مسائل مهم دفترچه رو در یک وبینار آموزشی ضبط کردیم که مدت زمان اون حدود ۱۲۰ دقیقه است و شما اطلاعات کافی و درست رو بدست میارید.

فرض کنید اگه قرار باشه مشاور تمام این مسائل رو در جلسه حضوری انتخاب رشته برای شما توضیح بده حدود ۲ ساعت فقط توضیحات طول میکشه و این کمک میکنه که شما دید باز و آگاهی و تسلط روی فرآیند انتخاب رشته داشته باشید.

بعد از ثبت نام لینک این وبینار در اختیار شما قرار میگیره که این فیلم آموزش رو ببینید.

قدم  پنجم: دفترچه دیجیتال انتخاب رشته

در کنار دیدن این فیلم آموزشی خیلی از مسائل مهم داخل دفترچه و وبینار برای شما بصورت یه فایل پی دی اف ارسال میشه که خیلی از سوالات شما در اون مطرح و پاسخ داده شده.

مطالعه این دفترچه در خیلی از موارد ذهن شما رو روشن و ابهامات رو کنار میزنه.

قدم ششم: فرم ۱۵۰ تایی انتخاب رشته

فرم ۱۵۰ تائی انتخاب رشته برای شما ارسال می شه که اگه خواستید بتونید از اون پرینت تهیه کنید و داشته باشید تا از پراکندگی و آشفتگی در کار شما جلوگیری کنه.

 

قدم هفتم: تست های روان شناسی

یکی از مسائل مهم موقع انتخاب رشته افراد این هست که در گام اول فرد از خودش یه دید نسبتا واقع بینانه داشته باشه و اصلا بدونه که چه ویژگی هایی داره. تو گام دوم از رشته یا شغل یا مسیری که قراره در پیش بگیره هم یه دید درست داشته (البته حدودی/ باید سن افراد رو هم در نظر گرفت) و اینکه این مسیر چه ویژگی هایی رو لازم داره!

اینجاست که تست های روان شناسی به کمک میان و مددکار ما برای شناخت بهتر خودمون و مسیرمون میتونن باشند. برای شما لینک هایی ارسال میشه که یک تا دو تا از آزمون های شاخص و تا حدودی راهگشا رو امتحان بدید و نتایج اون رو موقع انتخاب رشته همراه داشته باشید.

( این آزمون ها برای کسانی که انتخاب رشته سراسری رو ثبت نام می کنند، هزینه ای نخواهد داشت.)

قدم هشتم: جلسه انتخاب رشته / مشاوره فردی / حضوری:

خب الان دیگه رسیدیم به اتاق انتخاب رشته و جلسه تعیین کننده. معمولا تو این جلسات پیشنهاد داریم که داوطلبان به همراه والدین ( پدر و مادر ) یا حداقل یکی از آنها ( که در تصمیم گیری های ایشان نقش موثرتری دارند ) حضور داشته باشند. تو این جلسه بر اساس رتبه و البته با نگاهی واقع گرایانه به کارنامه و نتیجه حاصله و البته در نظر گرفتن سلایق و علایق داوطلبان و مسائل و نقطه نظرات خانواده حوزه اصلی انتخاب ها ( رشته / شهرها ) استخراج می شود. این مرحله به نوعی مهمترین قسمت کار هست چون بدنه اصلی انتخاب رشته و اینکه کدوم رشته بالاتر باشند یا هر کدام تقریبا کجا قرار بگیرند مشخص میشه و آماده میشه برای چینش نهایی

قدم نهم: جلسه انتخاب رشته / چیدمان / حضوری:

تو این مرحله وقتی که کلیه رشته هایی که باید در انتخاب رشته لحاظ بشن مشخص شدند و ترتیب تقدم و تاخیر ( یعنی اینکه کدوم رشته ها بالا و پایین هم باشند ) مشخص شد، این چیدمان باز به همراهی داوطلب و یکی از والدین توسط مشاورین مجموعه چیده می شود و بعد با داوطلب و خانواده مورد بازبینی قرار می گیره و تایید نهائی رو دریافت می کند.

قدم دهم: بررسی چیدمان (توسط داوطلب و خانواده در منزل)

با اینکه در این مرحله انتخاب رشته و چیدمان آن کاملا تمام شده، ولی ممکنه وقتی که به همراه خانواده به منزل رفتید، احساس کنید که دلتون میخواد جای بعضی از رشته‌ها رو جابجا کنین و البته طبیعی هست که بعد از اون نگران این هستید که نکنه انتخاب رشته بهم خورده باشه یا اشکال جدی در اثر این جابجایی بهش وارد شده باشه.

اینجا یه فرصت برای چک مجدد یا همون دبل چک وجود داره

قدم یازدهم: چک مجدد (دبل چک) / (آنلاین/ غیر حضوری)

تو این مرحله دو حالت داریم؛

حالت شماره یک اینکه هیچ دستی به ترکیب انتخاب رشته کنکور سراسری نزدیم، در نتیجه موقعی که همکاران برای چک مجدد با شما تماس میگیرند موضوع رو اطلاع میدید و بعدش کد رشته ها رو استخراج می کنین و با حوصله و دقت در سایت سازمان سنجش وارد می کنید.

 

حالت شماره دو این هست که بعضی از انتخاب‌ها رو جابجا کردید. پس باید برای ما عکس انتخاب رشته رو ارسال بفرمایید تا مورد بازبینی قرار بگیره و اگه نیاز به اصلاح داشته باشه براتون درست کنیم و خدمت شما مجددا ارسال بشه و اگه مساله خاصی نداشته باشه که به شما تایید نهائی رو بدیم و بعدش کد رشته‌ها رو استخراج می کنین و با حوصله و دقت در سایت سازمان سنجش وارد می‌کنید.

 

اینجا انتخاب رشته کنکور سراسری شما به پایان رسیده و شما اطلاعات رو برای سازمان سنجش ارسال کردید و دیگه باید تا شهریور منتظر بمونیم که نتایج نهائی انتخاب رشته ( اینکه چه رشته ای رو کجا قبول شدید ) اعلام کنند.

برای همه شما بهترین ها رو از درگاه پروردگار بزرگ خواستاریم.

امیدواریم که هر جا که هستید این موهبت بزرگ در زندگیتون جاری باشه: سلامت، رضایت و خیر و برکت…