طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

ورود | ثبت نام

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg1.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg2.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg3.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecolorallocate() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecopy() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0
captcha

انتخاب رشته نهم به دهم

انتخاب رشته نهم به دهم یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی هست که دانش آموز و خانواده‌اش انجام میدن و حتی از انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم میتونه مهم‌تر باشه! اما چرا؟!

 

در طول زندگی مجبور به گرفتن تصمیمات مهم و سرنوشت سازی هستیم، انتخاب رشته نهم به دهم می­تونه اولین تصمیم مهم شما در مسیر زندگی باشه، چون در واقع با این انتخاب آینده تحصیلی و کاری خودتون رو رقم می­زنین و به همین منظور نباید از اون سرسری گذر کنین.

 

برای اینکه بتونین انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشین، باید علاوه بر رشته­‌های انتخابی در سال نهم، شامل رشته ریاضی، رشته تجربی، رشته انسانی، رشته فنی و حرفه ای و رشته کاردانش،تمام رشته‌­های دانشگاهی مربوط به هر شاخه در دبیرستان رو هم بررسی کنید.

 

انتخاب رشته تحصیلی از پایه نهم به دهم مهم‌ترین مرحله در مسیر تحصیلی دانش‌آموزان است.

انتخاب رشته باید با دقت و بر اساس علایق، استعدادها، و اهداف شخصی انجام شود.

درمورد کدوم رشته میخوای بیشتر بدونی؟

انتخاب رشته نهم به دهم

عوامل موثر در انتخاب رشته نهم به دهم

در انتخاب رشته سال نهم شما می­تونین وارد سه شاخه بشین، شاخه نظری (ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی)، شاخه فنی و حرفه‌­ای (هنر، صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات) و شاخه­‌ی کاردانش (هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات).

در ادامه به بررسی هر سه شاخه جداگانه می‌پردازیم، اما قبل از اون بهتره به عوامل موثر در انتخاب رشته نهم به دهم نگاهی بندازیم.

 

نقش والدین و مشاور در انتخاب رشته نهم به دهم

این فرآیند انتخاب رشته شاید برای بعضی از دانش ­آموزان بسیار استرس‌زا باشه و به همین دلیل نتونن درست فکر کنند یا تصمیم بگیرند.

والدین در این دوره باید سعی کنند با حمایت خود از میزان استرس و فشار روانی فرزندان کم کنند.

ممکنه بعضی از والدین با مقایسه کردن بچه­‌های فامیل، و موفقیت آن­ها،  فرزندانشون رو در فشار و استرس بیشتری قرار بدن، در صورتی که هر فرد علایق و استعداد منحصر به فرد خودش رو داره که اول باید آن­ها را شناخت.

 

برای شناخت استعداد و توانایی دانش ­آموزان علاوه بر انجام تست‌های روانشناسی می­تونیم از مشاوران ماهر کمک بگیریم.

مشاوران به دلیل داشتن سابقه کاری، داشتن دیدکلی و آگاهی نسبت به رشته‌­ها، توانمندی‌­های لازم، آینده شغلی رشته‌­ها، آگاه بودن نسبت به امکان ایجاد شغل و یا از بین رفتن بعضی از مشاغل در چند سال آینده، اقبال عمومی رشته‌­ها در سال انتخاب رشته و در ارتباط بودن با دانش‌­آموزان مختلف، بهتر میتونن دلسوزانه، آگاهانه و بی‌طرف به شما کمک کنند و مسیر درست رو به شما نشون بدن.

 

انتخاب رشته نهم به دهم

نقش استعداد و علاقه در انتخاب رشته نهم به دهم

علاقه داشتن با استعداد داشتن در یک رشته متفاوت هست، در بعضی از رشته‌­ها فقط داشتن علاقه مهم نیست.

فرض کنیم شما عاشق دکتر شدن باشین، اما نتونین در این رشته موفقیتی کسب کنید، رشته پزشکی در دوران تحصیل و کار بسیار سخت هست. شاید نتونید با بیمار ارتباط برقرار کنید، با شیفت­‌های شب به مشکل بخورین یا درک بعضی از مطالب براتون سخت باشه، پس در کنار علاقه در نظر گرفتن استعداد هم مهم هست.

البته برعکس این مسله هم وجود داره. شما استعداد فوق­‌العاده‌­ای در پزشک شدن دارین، اما به این رشته علاقه زیادی ندارین، شما در کار قطعا موفق ­خواهید بود اما حال خوب و رضایت درونی نخواهید داشت.

علاوه بر موارد بالا یعنی استعداد و علاقه، موارد دیگری مثل درک درست از تیپ شخصیتی، میزان انضباط فردی، تعهد به انجام کار، صبر و پشتکار می­تونه در موفقیت شما تاثیرگذار باشه.

برای آشنایی بیشتر با تیپ شخصیتی خودتون، انجام تست شخصیت شناسی mbti رو به شما پیشنهاد میکنیم.

 

 

نقش شناخت دقیق رشته‌ها و بازارکار

داشتن اطلاعات کافی و لازم در مورد هر رشته و بازار کارش در آینده به شما کمک زیادی می­کنه.

شما الان فقط ظاهر یک رشته رو می­‌بینین و از سختی‌­ها و چالش­‌های هر رشته بی­خبر هستین. همچنین ممکنه یک رشته در ظاهر به درد نخور به نظر برسه، اما در واقعیت و در بازارکار بشه ازش درآمد خوبی کسب کرد. به همین دلیل اگر در مورد هر رشته به طور کامل اطلاعات داشته باشین تصمیم گیری براتون راحت‌­تر خواهد بود.

برای آشنایی با رشته های دانشگاهی روی آن کلیک کنید.

 

 

تصمیم گیری نهایی برای انتخاب رشته نهم به دهم

بعد از انجام تحقیقات و مشورت، نوبت به انتخاب نهایی شما میرسد.

بعد از انتخاب رشته نهم، گام مهم و بعدی شما دریافت مشاوره و برنامه ریزی درسی برای سه سال پیش روی شماست.

شما باید برنامه ریزی تحصیلی خود را برای سال‌های دهم تا دوازدهم انجام دهید و تا جای ممکن به اهدافتان پایبند باشید.

ما در مرکز زندگی برازنده من، 

یادگیری و تحصیل در رشته‌ای که علاقه و استعداد دارید، ممکن است تجربه‌ی لذت‌بخشی باشد و به شما کمک کند تا در آینده موفق تر باشید. همچنین، این تصمیم می‌تواند اساسی برای انتخاب حرفه و شغل شما در آینده باشد.