طرح مشاوره شاهین

| ظرفیت محدود!

انتخاب رشته دانشگاه آزاد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

خواندن این مطلب
4 دقیقه

زمان میبرد!

 هر سال در نیمه های مرداد، بعد صدور کارنامه ملاک انتخاب رشته و اعلام قطعی نتایج و ترازهای داوطلبان کنکور سراسری و بعد از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که شامل کد رشته و کد محل های دانشگاه های کشور می‌باشد؛ فرآیند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبان می توانند از هر گروه آزمایشی، فارغ از نوع دیپلم خودشان تا ۲۰ انتخاب داشته باشند:

نکته ۱ :

در انتخاب با آزمون ( با کنکور ) دانشگاه آزاد شما ۱۰۰ انتخاب یکسان دارید ولی باید حتما از رشته ای باشد که کنکور آن را داده اید.

نکته ۲ :

اگر در دو گروه آزمایشی شرکت کرده باشید تعداد انتخاب های شما باز همان ۱۰۰ انتخاب یکسان می باشد.

برای آشنائی با نحوه انتخاب رشته اصولی دانشگاه آزاد اینجا کلیک کن

نکته ۳ :

در انتخاب رشته بدون کنکور ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) شما می توانید تا ۵ بار انتخاب رشته نمایید. یعنی از هر گروه آزمایشی : ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت جداگانه و از هر کدام به تعداد ۲۰ انتخاب داشته باشید.

نکته ۴ : پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

به ازای هر گروه آزمایشی که می خواهید به صورت بدون آزمون انتخاب رشته نمایید باید یک کارت علاقه مندی انتخاب رشته خریداری کرده و بعد از اعمال شماره سریال نسبت به وارد کردن کد رشته و کد محل های مورد نظر خودتان بر اساس علاقه مندی خودتان اقدام فرمایید.

نکته ۵:

اگر شما از تمام گروه های آزمایشی به صورت جداگانه انتخاب رشته کرده باشید، این انتخاب ها بصورت موازی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و هیچ اثر مثبت یا منفی رو یکدیگر نخواهند داشت. یعنی این امکان وجود دارد که شما در تمام این گروه ها یک قبولی داشته باشید.

نکته ۶:

در صورتیکه در چند گروه آزمایشی انتخاب رشته ( بدون کنکور ) انجام داده باشید و در چند گروه قبولی گرفته باشید، در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام را برای ثبت نام برگزیند.

نکته ۷:

در انتخاب رشته های بدون کنکور، در صورتیکه از هر گروه آزمایشی قصد انتخاب دارید باید کد رشته محل را از همان گروه آزمایشی انتخاب بفرمایید. برای مثال رشته های مدیریت و حسابداری و اقتصاد و روان شناسی که بصورت رشته های شناور و مشترک هستند در انتخاب رشته بدون کنکور ( بدون آزمون یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) دانشگاه آزاد در گروه انسانی قرار دارند. لذا اگر داوطلبی گروه آزمایشی ریاضی را برای انتخاب های بدون آزمون انتخاب کرده باشد، بدیهی است که انتخاب های مورد نظر را سایت نشان نمی دهد. برای این منظور حتما باید گروه آزمایشی را انسانی انتخاب کرده تا بتواند از کد رشته محل های آن استفاده نماید.

لیست رشته‌های پزشکی بدون کنکور پزشکی:

رشته‌های پزشکی جزو رشته‌های پرمتقاضی گروه تجربی بوده که داوطلبان بسیاری خواهان ورود به این رشته‌ها هستند بنابراین پذیرش در رشته‌های پزشکی در بیشتر موارد با آزمون است و به صورت بدون کنکور ارائه نمی‌شود.

نکته ۸: ملاک سوابق تحصیلی

در مورد دانش آموزان رشته های نظری ( ریاضی / تجربی / انسانی ) :

معدل کتبی نهائی سال دوازدهم ( نمره کسب شده در امتحانات نهائی خرداد ماه )

در مورد دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای / هنرستان / کار و دانش :

معدل کل دیپلم

نکته ۹ :

انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد که شامل ۱۰۰ انتخاب یکسان از گروه آزمایشی است که کنکور آن را داده اید، هیچ تاثیری بر روی انتخاب های بدون کنکور شما ندارد و بالعکس.
این انتخاب ها کاملا موازی مورد بررسی قرار می گیرند و چه بسا داوطلبی که یک انتخاب با آزمون و ۵ انتخاب بدون کنکور کرده باشد و در همه گروه ها پذیرش گرفته باشد. به این ترتیب ۶ انتخاب در دست دارد که می تواند بر اساس علاقه مندی خود هر کدام را که دوست دارد انتخاب و ثبت نام نمایئ.

نکته ۱۰:

شما انتخاب های خودتان را بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اید و مطالعاتی که برایتان امکان پذیر است باید انجام داده باشید و حالا رشته محل ها را بر اساس علاقه مندی خودتان مرتب می نمایید.

اولویت ( بالاتر نوشتن یا پائین تر نوشتن ) انتخاب ها شانس قبولی شما را کم و زیاد نمی کند.

هر چه در انتخاب رشته از بالا به پائین می آئید، باید از میزان علاقه مندی شما کاسته شود.

برای امتحان کردن صحت انتخاب رشته، دستتان را به طور تصادفی هر کجا خواستید قرار دهید باید آن انتخاب را از همه انتخاب های بالائی ( پیشتر ) کمتر و از همه انتخاب های پائینی ( که بعد از آن آمده اند ) بیشتر دوست داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبینار های آموزشی مربوط به انتخاب رشته مراجعه نمایید.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط