طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری

خواندن این مطلب
5 دقیقه

زمان میبرد!

حدود یک ماه بعد از شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبان حاضر در جلسه امتحان کارنامه کنکور صادر می‌شود و مشاهده کارنامه کنکور سراسری یکی از مراحل مهم پس از برگزاری آزمون است که به داوطلبان کمک می‌کند تا از وضعیت عملکرد خود در آزمون مطلع شوند و برنامه‌ریزی بهتری برای انتخاب رشته و آینده تحصیلی خود داشته باشند. در ادامه، به نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری در سایت سنجش می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانیم:

تحلیل دقیق اطلاعات کارنامه کنکور سراسری

همانطور که گفته شد برای هر داوطلبی که در جلسه کنکور حاضر می‌شود کارنامه صادر میشود بنابراین اگر شما در هر دو نوبت کنکور شرکت کرده باشید دوبار کارنامه برای شما صادر می شود. به طوریکه بعد از کنکور نوبت اول و در خرداد ماه سازمان سنجش کارنامه اولیه یا کارنامه علمی شما را ارائه می‌کند که کارنامه اولیه شامل اطلاعاتی نظیر اطلاعات فردی و تحصیلی، نمرات و درصدهای خام هر درس می باشد که به داوطلب کمک می‌کند تا حدودی مختصات خود را پیدا کند. کارنامه اولیه دارای اطلاعات لازم برای انتخاب رشته نبوده و کارنامه ملاک نیست !

بعد از شرکت در کنکور نوبت دوم یعنی در اواسط مرداد ماه کارنامه نهایی یا کارنامه ملاک شما توسط سازمان سنجش ارائه می‌شود که این کارنامه شامل اطلاعاتی مثل اطلاعات فردی و تحصیلی، نمرات و درصدهای خام هر درس، رتبه و تراز داوطلب بوده و کارنامه ملاک انتخاب رشته است که میتوانید با آن به انتخاب رشته سراسری و انتخاب شته آزاد بپردازید.

سوال: نتیجه کدام کنکور به عنوان کارنامه ملاک نهایی یا ملاک انتخاب رشته است؟

اگر گروه آزمایشی شما در هر دو کنکور یکسان باشد (مثلا اگر در هر دو کنکور به عنوان داوطلب رشته تجربی شرکت کرده باشید)، کارنامه ای که تراز بالاتری دارد( یعنی عملکرد بهتری داشتید) به عنوان کارنامه نهایی یا کارنامه ملاک انتخاب رشته قرار می‌گیرد. ولی در صورتیکه گروه آزمایشی شما در دو نوبت یکسان نبوده باید قبل از اعلام نتایج به سازمان سنجش اعلام کنید که کدام کنکور به عنوان کنکور اصلی شما در نظر گرفته شود در صورت عدم اعلام شما به سازمان سنجش کارنامه کنکور آخر به عنوان کارنامه ملاک و کارنامه نهایی ارائه می‌شود.

روش دریافت کارنامه کنکور سراسری

برای دریافت کارنامه کنکور سراسری خود طبق مراحل زیر به ترتیب پیش بروید:

۱- مراجعه به سایت سازمان سنجش

همانطور که پیش‌تر گفتیم معمولا بعد از کنکور نوبت اول یعنی در خرداد ماه، کارنامه اولیه و پس از برگزاری کنکور نوبت دوم  (در اواسط مرداد ماه) کارنامه نهایی یا کارنامه ملاک انتخاب رشته توسط سازمان سنجش ارائه می‌شود که برای مشاهده کارنامه کنکور سراسری، ابتدا باید به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنید. این سایت مرجع رسمی اعلام نتایج کنکور سراسری و سایر آزمون‌های مهم است.

۲- ورود به بخش مربوط به کنکور سراسری

پس از ورود به سایت، از منوی اصلی یا از طریق پیوندهای موجود در صفحه اول، به بخش “کنکور سراسری” مراجعه کنید.

۳- ورود به بخش اعلام نتایج

در صفحه باز شده از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

اعلام نتایج کنکور سراسری

در بخش اطلاعیه‌های آزمون سراسری ، گزینه‌های مختلفی برای داوطلبان وجود دارد روی “ورود به سامانه جامع آزمون سراسری ۱۴۰۳ ” که به صورت لینک فعال است، کلیک کنید.
برای دسترسی مستقیم به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور اینجا کلیک کنید. (به محض انتشا لینک قرار خواهد گرفت)

۴- ورود اطلاعات مورد نیاز

در این مرحله با ورود کدملی یا شناسه یکتا ( برای اتباع خارجی) ، رمز عبور و کد امنیتی وارد حساب کاریری مخصوص به خود می شوید.

سوال : اگر رمز عبور را فراموش کرده باشیم چه کنیم؟

نگران نباشید. در صورت فراموشی رمز عبور می توانید از گزینه فراموشی رمز عبور در همان صفحه استفاده کنید در این صورت رمز عبور شما به شماره تماسی که هنگام ثبت نام در سامانه ثبت کرده اید ارسال می‌شود.

 

۵- دریافت کارنامه کنکور سراسری

پس از ورود به پنل کاربری خود در سامانه جامع آزمون سراسری می توانید از بخش کارنامه علمی اولیه ، کارنامه خود را دریافت کنید.

این کارنامه شامل نمرات خام دروس، رتبه کل در سهمیه، رتبه، تراز نمره، وضعیت قبولی برای انتخاب رشته و… می باشد. برای مطالعه ” راهنمای تحلیل و بررسی کارنامه کنکور سراسریکلیک کنید.

۶- چاپ و ذخیره کارنامه

توصیه می‌شود که پس از مشاهده کارنامه، آن را چاپ کرده و یک نسخه چاپی از آن تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در مراحل انتخاب رشته از اطلاعات کارنامه به راحتی استفاده کنید. علاوه بر این حتما شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را تا پایان مراحل انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی نگهداری کنید، زیرا برای مراحل بعدی نیز به آن‌ها نیاز خواهید داشت. هنگام پرینت کارنامه مطمئن شوید که تمام بندهای کارنامه چاپ شده باشد.

سوال : در صورت فراموشی شماره داوطلبی باید چکار کنیم؟

اگر شماره داوطلبی خود را فراموش کرده اید می توانید به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش (request.sanjesh.org) مراجعه کرده و به صورت اینترنتی اقدام به یازبابی اطلاعات خود کنید.

علاوه بر آن می توانید از طریق تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومی سازمان سنجش تماس بگیرید. البته به علت تعداد بالای تماس‌ها ممکن است که خطوط شلوغ بوده و به صبوری زیادی نیاز باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، درصورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام در قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط