طرح مشاوره شاهین

| ظرفیت محدود!

شرایط قبولی رشته پزشکی بدون کنکور

خواندن این مطلب
2 دقیقه

زمان میبرد!

رشته‌ی پزشکی یکی از رشته های پرمتقاضی و جذاب گروه تجربی است به طوریکه اغلب دانش آموزان  با هدف قبولی در رشته پزشکی و پوشیدن روپوش سفید، وارد رشته تجربی می شوند اما نکته مهم اینجاست که ظرفیت رشته‌های پزشکی محدود بود بوده و همین باعث می شود که قبولی در این رشته سخت شود. با این وجود احتمالا شما هم اخبار و تبلیغات پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را شنیده‌اید و ممکن است که شما هم با این سوال مواجه شده باشید که « آیا تحصیل در رشته‌ی بدون کنکور امکان دارد؟» در این مقاله به سوالات احتمالی شما درباره پزشکی بدون آزمون پاسخ می‌دهیم.

آیا ثبت نام پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟

ورود به رشته‌های پزشکی بدون کنکور در ایران به طور معمول امکان‌پذیر نیست. در ایران، ورود به رشته‌های پزشکی شامل پزشکی عمومی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دیگر رشته‌های مرتبط، معمولاً از طریق کنکور سراسری و با کسب رتبه‌های برتر امکان‌پذیر است.

با این حال، برخی استثناها وجود دارد که می‌توان از آنها برای ورود به رشته‌های پزشکی بدون کنکور استفاده کرد:

۱. دانشجویان استعدادهای درخشان

برخی دانشگاه‌ها ممکن است با توجه به سوابق تحصیلی و پژوهشی خاص، دانشجویانی را که دارای افتخارات علمی، پژوهشی یا رتبه‌های برتر در مسابقات علمی و ورزشی هستند، بدون کنکور پذیرش کنند. این دانشجویان باید شرایط خاصی را دارا باشند و معمولاً مراحل خاصی را برای این پذیرش طی کنند.

۲. پذیرش از دانشگاه‌های خارجی

برخی از دانشجویانی که در دانشگاه‌های معتبر خارجی تحصیل کرده‌اند، ممکن است پس از گذراندن مراحل ارزیابی و معادل‌سازی مدارک خود توسط وزارت بهداشت، بتوانند در ایران به تحصیل در رشته‌های پزشکی بپردازند.

امروزه تبلیغات گسترده‌ای در رابطه با تحصیل و پذیرش رشته‌های پزشکی بدون کنکور به گوش می‌رسد و موسسات مختلفی وجود دارند که با دریافت هزینه‌های معمولا هنگفت قول پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ی تاپ دنیا را می‌دهند، اگر قصد شرکت و پذیرش توسط این موسسات را دارید به خوبی تحقیق کنید و از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت وضعیت موسسات را پیگیری کنید بسیاری از این موسسات با وعده‌های دروغین دانشجو می‌پذیرند و در نهایت کلاسی برگزار نمی‌کنند و یا تحصیل در کشورهایی مثل ترکیه، امارات، عمان و … پیشنهاد می‌کنند که ممکن است مدرک این دانشگاه‌ها فاقد اعتبار باشد. بنابراین قبل از اقدام به ثبت نام از صحت و اعتبار مدرک دانشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نبوده و در آن صورت مدرک پزشکی شما در ایران قابل استفاده نخواهد بود.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط