طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سبک حامد مظفری نیا

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از تصمیمات مهمی است که بر آینده تحصیلی و شغلی شما تاثیرگذار خواهد بود. در نیمه مرداد ماه، داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها، کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را روی سایت سازمان سنجش که همان سایت انتخاب رشته کنکور سراسری است مشاهده خواهند کرد و بر اساس وضعیت علمی و دوره های مجاز شده و بر اساس رتبه و تراز خودشان در دو سایت دانشگاه سراسری به نشانی sanjesh.org و دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از اقدامات مهمی است که شما میتوانید در این بازه انجام دهید. باتوجه به اهمیت انجام انتخاب رشته اصولی و آگاهانه، ما در ۱۰ گام اصلی و اساسی، صفر تا صد انتخاب رشته سراسری را برای شما انجام میدهیم. در ادامه برای آشنایی با مراحل انتخاب رشته با حامد مظفری نیا با ما همراه باشید.

فهرست مطالب این صفحه:

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری با حامد مظفری نیا

مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی زندگی برازنده من، با مربیگری حامد مظفری نیا با ۲۰ سال سابقه انتخاب رشته کنکور، کامل‌ترین و دقیق‌ترین مدل انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور رو در ۱۰ گام ارائه میکند که در ادامه به بررسی و توضیح مراحل انتخاب رشته به سبک حامد مظفری نیا خواهیم پرداخت. همچنین برای آموزش نحوه اصولی انتخاب رشته کنکور سراسری نیز میتوانید روی آن کلیک کنید.

وبینار انتخاب رشته کنکورسراسری
وبینار تحلیل کارنامه کنکور سراسری
وبینار انتخاب رشته کنکورسراسری
وبینار آشنایی با دفترچه انتخاب رشته
وبینار انتخاب رشته کنکورسراسری
وبینار روش اصولی انتخاب رشته کنکور
معرفی رشته های دانشگاهی
تست های روانشناسی با تحلیل
انتخاب رشته کامپیوتری
مشاوره خصوصی با حامد مظفری نیا
چیدمان تخصصی با مشاورین ارشد
فرصت بررسی و چک شخصی داوطلب
چک و تایید نهایی با حامد مظفری نیا

وبینار تحلیل کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

در این وبینار تمام بخش های کارنامه کنکور سراسری را مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم و به تحلیل کارنامه کنکور سراسری می پردازیم:

آنچه در وبینار "تحلیل کارنامه کنکور سراسری" می بینید:

وبینار آشنایی با اصطلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۴۰۳

در این وبینار به بررسی کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری که هر سال در زمان انتخاب رشته منتشر میشود می‌پردازیم و با تمام اصطلاحات آن آشنا می شویم. آشنایی با توضیحات و اصطلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته به شما کمک میکند یک انتخاب رشته آگاهانه داشته باشید. برخی از مباحثی که در این وبینار می آموزیم عبارتند از:

آنچه در وبینار "آشنایی با اصطلاحات دفترچه راهنمای کنکور" می بینید:

وبینار آشنایی با قوانین نظام وظیفه (ویژه آقا پسرها)

این وبینار ویژه پسرها و برای توضیح قوانین نظام وظیفه برای دانشجویان هست که در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

وبینار اصول انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۳

آنچه در وبینار "روش اصولی انتخاب رشته کنکور سراسری" می بینید:

در این وبینار صفر تا صد نحوه انتخاب رشته اصولی کنکور سراسری ۱۴۰۳ را باهم بررسی می کنیم، بطوریکه بعد از تماشای این وبینار به این سوال پاسخ داده باشیم که چگونه خودم انتخاب رشته کنم؟

معرفی رشته های دانشگاهی

در این ویدیوها، پادکست ها و مقالات، به توضیح و معرفی رشته های دانشگاهی، دروس مرتبط با دوران دبیرستان برای درک بهتر بافت رشته و شبیه سازی ذهنی، چارت درسی دانشگاهی (اینکه در دانشگاه چه سر فصل هایی تدریس می شود)، مدت زمان تحصیل، نقاط ضعف و قوت رشته، گرایش های دوره کارشناسی ارشد و دکتری، توانائی های لازم برای موفقیت در زمینه های شغلی، وضعیت اپلای کردن برای کسانی که نگاهی به مهاجرت دارند، تیپ‌ های شخصیتی سازگار با این رشته بر اساس تست مایرز-بریگز و در نهایت حرف های دانشجویان این رشته برای آشنایی و درک بهتر شما با فضا پرداخته ایم.  

تست های روان شناسی با تحلیل

این تست ها به این منظور برگزار می شوند تا دید بهتری از ما به خود ما ارائه نمایند تا با شناخت بهتری از ویژگی های شخصیتی و انطباق آن با شغل ها و رشته های مربوطه بتوانیم انتخاب آگاهانه و سودمند داشته باشیم.

انتخاب رشته کامپیوتری

بر اساس تجربه سال های گذشته و استخراج آخرین رتبه های قبولی در رشته محل های مختلف و نیز مدل ماتریسی-مارپیچی دورشونده منفی نگر از شهر محل استقرار داوطلب ( برای مثال تهران ) و چیدمان دهک های مختلف قبولی در سال های گذشته یک انتخاب رشته کامپیوتری نیز به شما داده خواهد شد تا از روند سال های گذشته اطلاعات داشته باشید و در نهایت انتخاب رشته بر اساس آخرین تغییرات روز و نیز در نظر گرفتن اقبال و توجه سال جاری داوطلبان به رشته های دانشگاهی صورت خواهد گرفت.

جلسه خصوصی و استخراج انتخاب ها با حامد مظفری نیا

در این مرحله جلسه مشاوره خصوصی با حامد مظفری نیا خواهید داشت. در این جلسه بر اساس رتبه و تراز شما، بازه رشته – محل هایی که امکان قبولی خواهید داشت در سه بازه خوش بینانه، واقع بینانه و کف قابل قبول بر اساس علاقه مندی های شما، محدودیت ها، امکانات و شرایط شما با نظر شما و خانواده محترم استخراج خواهد شد.

بدنه اصلی انتخاب رشته همین مرحله است.

چیدمان تخصصی توسط مشاورین ارشد مجموعه

طبیعی است که مرتب کردن رشته های استخراج شده مرحله قبل بر اساس علاقه مندی کاری است زمان بر و با توجه به محدودیت مدت زمان انتخاب رشته در این مرحله مشاورین مجموعه در کنار داوطلب و خانواده او قرار میگیرند تا چیدمان کامل، درست و اصولی ۱۵۰ انتخاب استخراج شده را انجام دهند. درپایان این مرحله شما ۱۵۰ انتخاب مرتب شده بر اساس رتبه و شانس قبولی و علاقه مندی خود خواهید داشت.

فرصت بررسی و چک توسط داوطلب و خانواده

اگرچه مدت زمان انتخاب رشته محدود است ولی نیاز به این هست که بعد از چیدمان ومرتب سازی، بازه زمانی در اختیار داوطلب و خانواده محترم قرار بگیرد تا در آرامش یک بار دیگر انتخاب های خودشان را بررسی کنند و اگر تغییری در چیدمان به وجود آوردند امکان بررسی داشته باشند تا از هرگونه خطای احتمالی در امان باشند.

 

چک مجدد انتخاب رشته توسط مشاورین ارشد و تایید نهائی حامد مظفری نیا

این مرحله نهائی کار هست. چه تغییر داده باشند چه نداده باشید این مرحله از کار شما مجددا انجام می شود تا یکبار دیگر تمام انتخاب ها مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که مشکلی نداشت به تایید نهائی حامد مظفری نیا خواهد رسید. این مرحله هم باز توسط مشاورین و هم خود حامد مظفری نیا انجام خواهد شد.

اینجا انتخاب رشته کنکور سراسری شما به پایان رسیده است و چیدمان انتخاب رشته تایید نهائی، جهت استخراج کد رشته ها و وارد کردن در سایت در اختیار داوطلب قرار میگیرد.

 

ثبت نام انتخاب رشته کنکور سراسری با حامد مظفری نیا

برای ثبت نام انتخاب رشته ۱۴۰۳ با حامد مظفری نیا میتوانید از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۸ با شماره ۲۲۸۶۱۴۰۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به شماره ۰۹۰۳۲۴۵۲۵۶۶ در واتسپ یا تلگرام پیام دهید.

اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

به جرات انتخاب رشته، مرحله ای تعیین کننده و سرنوشت ساز برای هر داوطلب می باشد. بعد از گذشت یکسال با تمام فراز و فرودها با انتخاب آگاهانه، البته بر اساس رتبه و تراز حاصل شده، شاید بتوان در رشته – محل مورد نظر پذیرش گرفت و در صورتی که بخاطر نمره و رتبه بدست آمده این امر میسر نباشد، حداقل نزدیک ترین و بهترین انتخاب ممکن را انجام داد. به همین منظور ضروری است که از تمام موارد و اصول یک انتخاب رشته آگاهانه اطلاعات کسب کنیم و بعد نسبت به این امر اقدام فرمائید. 

موارد مهم که پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری باید بدانیم:

آشنایی با نحوه و اصول انتخاب رشته

نحوه اولویت بندی انتخاب ها

آشنایی با رشته های دانشگاهی

نحوه پذیرش دانشگاه ها

آشنایی با دوره های آموزشی و مقاطع تحصیلی

آگاهی نسبت به قوانین و شرایط دوره ها

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳، دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شامل تمام موارد لازم برای انتخاب رشته اعم از کد رشته – محل، شرایط، ظرفیت ها و توضیحات و …) روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان که بر اساس اعلام کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند نسبت به انتخاب رشته در دوره های مجاز شده اقدام نمایند.

پاسخ: برای مثال فردی در دوره روزانه غیر مجاز و در دوره های غیر انتفاعی و پیام نور مجاز شده است، این دواطلب فقط حق انتخاب رشته از کد محل های دوره های غیر انتفاعی و پیام نور دارد و در صورت انتخاب دوره های روزانه ( که غیر مجاز شده است ) اخطار دریافت می کند و با توجه به هوشمند بودن سایت از انتخاب رشته وی در آن کد رشته – محل ها، جلوگیری به عمل خواهند آمد.

خیر، انتخاب رشته در سال فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود.

از بین ۲ نوبت در صورتی که گروه آزمایشی یکسان باشد، نتیجه هر کدام که بهتر باشد به عنوان کارنامه اولیه به داوطلب برای انتخاب رشته ارائه خواهد شد.

بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری هر سال در دو نوبت برگزار می شود. نوبت اول (اردیبهشت) و نوبت دوم (تیر) خواهند بود.
دقت بفرمایید کنکور دو مرحله ای نشده، بلکه در ۲ نوبت (کاملا جداگانه و مستقل از یکدیگر) برگزار می شود.
نتیجه هر کنکور کاملا مستقل است و اگر کسی هر ۲ نوبت را شرکت نماید، نتایج روی هم اثر نخواهند داشت. از بین ۲ نوبت در صورتی که گروه آزمایشی یکسان باشد، نتیجه هر کدام که بهتر باشد به عنوان کارنامه اولیه به داوطلب برای انتخاب رشته ارائه خواهد شد.


در صورتیکه داوطلب در گروه های آزمایشی متفاوتی شرکت کرده باشد، برای مثال نوبت اول در رشته ریاضی و نوبت دوم در رشته انسانی باید یکی از دو نوبت را به عنوان کنکور اصلی انتخاب و به سازمان سنجش جهت صدور کارنامه و در نهایت انتخاب رشته خود اعلام نماید.
کارنامه کنکور سراسری نوبت اول (اردیبهشت) یک ماه پس از برگزاری بصورت نمرات خام (درصد) به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. اما کارنامه اصلی (اولیه) برای انتخاب رشته (چه مبنا نوبت اول باشد چه نوبت دوم) در مردادماه اعلام می شود. انتخاب رشته در سال فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، سایت سازمان سنجش به مدت ۵ الی ۶ روز برای انتخاب رشته فعال و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان بر اساس کارنامه و وضعیت علمی و مجاز بودن خودشان در دوره ها و مقاطع مختلف می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

معمولا هر سال با پایان مهلت اولیه انتخاب رشته، مجددا بازه زمانی چند روزه ای برای کسانی که به هر دلیل در مدت زمان مشخص شده موفق به انتخاب رشته نشده اند، مشخص می شود تا نسبت به انتخاب رشته یا ویرایش انتخاب ها و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند