طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

برای شروع تست کلیک کن:

اهمالکاری به وضعیتی اشاره دارد که فرد در آن عمداً یا ناخواسته اقدامات و وظایف خود را به تأخیر می‌اندازد یا به صورت ناکارآمد انجام می‌دهد.

اهمال کاری می‌تواند شامل عدم تمرکز، تاخیر در انجام وظایف، عدم انجام وظایف به موقع، انجام وظایف به نحو ناکارآمد و کاهش عملکرد کلی فرد در محیط کار یا تحصیل باشد.

 

بعضی از علل اهمالکاری می‌توانند شامل عدم تمرکز، عدم علاقه، کمبود انگیزه، استرس، بی‌اعتمادی به خود، ناتوانی در مدیریت زمان، تکلیف‌های بیش از حد، فشار کاری زیاد، ناکارآمدی سازمانی، بی‌انگیزگی و تعاملات ناسازگار با محیط کار یا تحصیل، می‌باشد.

 

مدیریت اهمالکاری در برخی از موارد می‌تواند شامل تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری، برنامه‌ریزی منظم، مدیریت زمان، تقویت انگیزه و علاقه، ایجاد محیط کاری مناسب، ارائه بازخورد موثر، مدیریت استرس و تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری و انجام وظایف است.

تست اهمالکاری تاکمن یک تست روانشناختی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی در دانشگاه تورنتو کانادا جهت سنجش میزان اندازه‌گیری سطح اهمالکاری در انجام وظایف و محافظت ناکارآمدی ایجاد شده و توسط تاکمن در سال ۱۹۹۱ طراحی و تدوین شده است.