طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

ورود | ثبت نام

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg1.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg2.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg3.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecolorallocate() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecopy() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0
captcha

روش مطالعه درس انسان و محیط زیست

خواندن این مطلب
7 دقیقه

زمان میبرد!

انسان و محیط زیست از دروس مشترک همه رشته ها است که به بررسی آثار انسان بر محیط زیست اشاره می کند. مطالب این کتاب تقریبا سطح آسانی دارد بطوریکه می‌توانید با روش مطالعه اصولی در امتحان نهایی این درس نمره خوبی کسب کرده و از تاثیر آن بر نتیجه کنکورتان استفاده کنید.

در این مقاله میخونیم:

روش مطالعه انسان و محیط زیست برای امتحان نهایی

کتاب درسی انسان و محیط زیست یازدهم ۷ درس دارد:

درس اول با عنوان آب، سرچشمه زندگی مطرح شده است در این درس به موضوعاتی نظیر منابع تامین آب، کم آبی، عوامل کم آبی، وضعیت مصرف آب در ایران ، محافظت از منابع آبی و مدیریت منابع آب پرداخته می شود.

درس دوم با عنوان خاک، بستر زندگی نامیده مطرح شده این درس درباره خاک و اهمیت آن، ترکیبات انواع خاک و روش‌های محافظت از آن اطلاعاتی به شما داده است.

درس سوم هوا، نفس زندگی نامیده شده است. این درس درباره هوا و آلودگی هوا اطلاعاتی از قبیل منابع آلودگی هوا ، اهمیت هوا، شاخص کیفیت هوا ، اثرات آلودگی هوا و مدیریت آن به شما می دهد.

درس چهارم انرژی، حرکت، زندگی نامیده می شود و به موضوعاتی نظیر منابع تامین انرژی ، گرمایش زمین، انرژی های پاک ، ردپای انرژی بر محیط زیست در سطح ایران و جهان می پردازد.

درس پنجم با عنوان زباله، فاجعه محیط زیست نام‌گذاری شده است و مسائلی مثل انواع زباله ، معضل دفع زباله، مدیریت پسماند ، سرنوشت زباله‌ها و بازیافت را بررسی می کند .

درس ششم درباره تنوع زیستی جانوران و بوم سازگان‌های ایران، اهمیت و حفاظت از آنها می‌پردازد و با عنوان تنوع زیستی، تابلوی زیبای آفرینش مطرح شده است.

و در آخر درس هفتم با عنوان محیط زیست، بستر گردشگری مسئولانه مطرح شده است و به موضوعاتی نظیر گردشگری، مزایا و پیامدهای آن، تاریخچه گردشگری و انواع بوم گردشگری اشاره دارد.

 

مراحل مطالعه درس انسان و محیط زیست

گام اول

در این مرحله متن کتاب و تیتر های هر درس را به صورت روزنامه وار خوانده و درباره مفهوم کلی آنها فکر کنید و  نظر خودتان را درباره محتوای آن پاراگراف بگویید. بعد متن پاراگراف را خوانده و با گفته های خودتان مقایسه کنید . به این صورت ذهن شما برای یادگیری مطالب آماده شده و در مرحله بعد به خوبی مطالب در ذهن شما ثبت می شود. البته توجه کنید که این مرحله نباید زمان زیادی را از شما بگیرد.

گام دوم

در این مرحله شما ذهنیت درستی درباره متن کتاب دارید پس با دقت متن را یکبار دیگر بخوانید و سعی کنید مطالب را به خاطر بسپارید. در این مرحله توصیه می کنیم که زیر کلمات کلیدی و نکات مهم را خط بکشید و اگر لازم است مطالب را خلاصه نویسی کنید. لازم به ذكر است در امتحان نهایی از بخش‌هاي«بيشتر بدانيم» و «مطالعه براي انجام فعاليت» سوال طراحی نمی‌شود و نیاز نیست شما برای این بخش‌ها زمان صرف کنید.

گام سوم

در مرحله آخر کتاب را ببندید و سعی کنید آنچه که از پاراگرافی که خواندید را برای خودتان توضیح دهید. دهید اینکار به شما کمک می‌کند تا هم کاملا مطالب را یادبگیرید و هم متوجه ضعف خود بشوید بطوریکه اگر توضیحات شما شامل همه گفته‌های کتاب باشد روی متن درس تسلط دارید ولی اگر بخشی را نمی‌توانید توضیح دهید یا از قلم انداخته اید نیاز است مجددا به کتاب مراجعه کرده و گام دوم را تکرار کنید.

چگونه امتحان نهایی محیط زیست را ۲۰ بگیریم؟

به طور کلی برای کسب نمره ۲۰ در درس انسان و محیط زیست لازم است تمام دروس کتاب را بخوانید اما می توانید روند مطالعه خود را هوشمندانه طی کنید و با توجه به بارم بندی دروس و میزان اهمیت هر درس برای مطالعه برنامه ریزی کنید. در ادامه حل کردن نمونه سوالات امتحانی دید خوبی به شما می دهد تا حین مطالعه روی کدام مطالب بیشتر وقت بگذارید. استفاده از کتاب فرمول ۲۰ می تواند برای شما کمک کننده باشد.

بارم بندی درس انسان و محیط زیست یازدهم

هر ساله آموزش و پرورش بودجه بندی دقیقی از دروس در امتحانات نهایی ارائه میکند که این بارم بندی درس انسان و محیط زیست شامل بودجه بندی و اهمیت فصل های مختلف کتاب انسان و محیط زیست می باشد که در امتحانات و مدیریت زمان مطالعه شما میتواند تاثیر گذار باشد.

برای دانلود بارم بندی های مصوب آموزش و پرورش درس انسان و محیط زیست، روی آن کلیک کنید.

بارم بندی درس انسان و محیط زیست
یازدهم

بارم بندی درس انسان و محیط زیست یازدهم

روش مطالعه انسان و محیط زیست در شب امتحان نهایی

در شب امتحان نهایی انسان و محیط زیست قبل از اینکه مطالعه را شروع کنید و به روش خودتان پیش بروید ابتدا به بررسی چند نمونه از سوالات نهایی سال‌های گذشته بپردازید با اینکار متوجه دیدگاه طراحان سوال می‌شوید و علاوه بر اینکه به انتظارات طراحان سوال از خودتان پی می‌برید در صرف انرژی و زمانتان صرفه جویی می‌کنید و در نهایت اثربخشی خودتان را افزایش می‌دهید. پس از آن مراحل مطالعه سلامت را با سرعت بیشتری طی کنید و در نهایت به مطالعه‌ی خلاصه نویسی ها و نکته‌های خود بپردازید.

نمونه سوال امتحانی انسان و محیط زیست

نمونه سوال انسان و محیط زیست با پاسخ

ما برای شما نمونه سوالات امتحان نهایی انسان و محیط زیست سال های اخیر را به همراه پاسخنامه آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما قبل از امتحان نهایی انسان و محیط زیست آنها را مطالعه کنید که هم خود را محک زده باشید و هم با دید طراحان سوال امتحانی آشنا شوید. برای دانلود ” نمونه سوال انسان و محیط زیست با پاسخ ” روی آن کلیک کنید.

 

همچنین برای دریافت نمونه سوالات امتحانی سایر دروس برای پایه های دهم، یازدهم، دوازدهم، میتوانید از لینک زیر اقدام به دانلود نمایید.

مطالعه برای انجام فعالیت انسان و محیط زیست در امتحان نهایی

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید آیا از بخش‌های مطالعه برای انجام فعالیت انسان و محیط زیست و بیشتر بدانیم درس انسان و محیط زیست هم در امتحانات نهایی سوال مطرح می‌شود و آیا مطالعه برای انجام فعالیت در امتحان میاد؟

پاسخ خیر است. مطالبی که با عنوان مطالعه برای انجام فعالیت و بیشتر بدانیم مطرح شده است، جزء اهداف کتاب نیست و در ارزشیابی پایانی و امتحان نهایی انسان و محیط زیست مورد سوال قرار نمی‌گیرد.

نکات مهم درباره آزمون‌های نهایی ۱۴۰۳

نکات مهم درمورد امتحان نهایی دین و زندگی 1403

🔺هیچ سوالی خارج از کتاب درسی طرح نمی‌شود.

🔺به همه بخش‌های تشکیل‌دهنده کتاب درسی توجه کنید.

🔺هیچ بخش از کتاب درسی را حذف نکنید.

🔺به تیترها، توضیحات، متن درس، مثال‌ها، پرسش‌ها، تمرین‌های داخل و پایان فصل‌ها، خود را بیازماییدها، به همراه نمودارهای مربوط و توضیحات زیر شکل‌ها و نمودارها توجه دقیق داشته باشید. کتاب درسی را با دقت بخوانید.

🔺همه چیزها را در درجه اول درک کنید بعد بخاطر بسپارید. حفظ کردن صرف برای قالب جدید سوالات نهایی جواب نمی‌دهد.

🔺به ترکیب و ادغام سوالات کتاب درسی توجه کنید.

🔺سعی کنید با بیان‌های متفاوت از بیان کتاب در تعاریف، علت و معلول‌ها و… آشنا باشید.

🔺خواندن دقیق کتاب درسی را با خواندن هیچ جزوه یا کتاب کمک درسی جایگزین نسازید.

🔺معمولاً در سال‌های گذشته تیپ و نوع سوالات، تکرار شونده بوده و تقریبا قالب مشخصی داشتند و معمولا اگر کسی نمونه سوالات سال‌های گذشته را مرور و حل می‌کرد، نمره قابل قبولی کسب می‌کرد. این امر باعث شده بود دانش‌آموزان تمایل زیادی به مطالعه کامل کتاب درسی و یادگیری مفاهیم نداشته باشند.

تنها روی قالب‌های تکراری سوالات سالهای قبل تمرکز نداشته باشند. سیاست این است که دانش‌آموز نتواند تنها با حل سوالات پر تکرار نمره مطلوب کسب کنند. با انواع قالب‌های سوال از یک مطلب آشنا شوید و منتظر قالب‌های جدید سوال هم باشید.

🔺منتظر یک یا دو سوال از ترکیب مفاهیم باشید. توجه داشته باشید این نوع سوالات حجم زیادی از سوالات را تشکیل نخواهند داد.

🔺اغلب سوالات در سطح متوسط و چند سوال در سطح دشوارتر (ممکن است یک یا دو یا سه سوال) طرح می‌شوند.

🔺علاوه بر مهارت دقیق‌خوانی در هنگام پاسخ، به مهارت‌های نوشتاری هم توجه کنید. به کلید واژه‌ها،ترتیب و توالی جملات و نتیجه‌گیری در نوشتن پاسخ‌ها توجه داشته باشید.

🔺در سال ۱۴۰۳ کمی به سطح دشواری آزمون‌ها افزوده خواهد شد، قطعا میانگین معدل در کشور پائین‌تر خواهد شد اما نگران این موضوع نباشید. چون در تبدیل نمره خام (صفر تا ۲۰) به نمره تراز نهایی و اعمال سهمیه، این مساله مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

🔺پس از هر امتحان، برگه‌های پاسخ اسکن شده توسط دو مصحح بدون اطلاع از نمرات داده شده طرف مقابل از استان دیگر تصحیح می‌شود و اگر تفاوت نمره این دو کمتر از یک نمره باشد، میانگین آن منظور می‌شود و در غیر این صورت برگه توسط مصحح سوم تصحیح می‌شود. بارم‌بندی هر بخش یک سوال ماشینی مشخص می‌شود و برگه‌ها بر این اساس تصحیح می‌شوند و جمع نهایی نمرات الکترونیک انجام می‌شود.

🔺در سال۱۴۰۳ تصحیح دستی-الکترونیک انجام می‌شود و تمام الکترونیک نخواهد بود. 

🔺سوالات نهایی برای همه دانش‌آموزان، کشوری و یکسان است اما نمرات حاصل بر اساس هر سهمیه جداگانه تراز نهایی می‌شود.

در نهایت آرامش ، انضباط و توکل به خدا کلید موفقیت شماست.

با آرزوی بهترین ها برای شما!

 

نیاز به مشاوره داری؟

از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۷ با شماره های ۲۲۸۶۱۴۰۴-۰۲۱ / ۰۹۰۳۲۴۵۲۵۶۶ در تماس باش یا فرم رو پر کن ما بهت زنگ بزنیم:

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید