طرح مشاوره EDU GOLD

| ظرفیت محدود!

ورود | ثبت نام

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg1.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg2.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecreatefrompng(https://mozafarinia.com/wp-content/themes/ostadsho/assets/images/bg3.png): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 403 Forbidden in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecolorallocate() expects parameter 1 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0

Warning: imagecopy() expects parameter 2 to be resource, bool given in /home/mozafar4/public_html/wp-content/themes/ostadsho/functions.php on line 0
captcha

راهنمای هدفگذاری برای سال ۱۴۰۲

خواندن این مطلب
4 دقیقه

زمان میبرد!

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، افراد زیادی می‌خواهند برای سال جدید برنامه‌ریزی کنند و شاهد اتفاقات بهتری برای خودشان باشند. آیا شما جزء این افراد هستید؟ برای اینکه بتوانید به اهداف خودتان برسید باید برنامه ‌ریزی و هدف گذاری دقیقی انجام دهید. اما چطور می‌شود این کار را انجام داد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا راهکارهایی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.

۱. برنامه های سال گذشته خود را مرور کنید.

لحظه ای به این فکر کنید که سال گذشته برای شما چگونه گذشت. از خود بپرسید که چه چیزی مشخصاً خوب پیش رفت و چه چیزهایی را دوست دارید با شروع سال جدید بهبود دهید. چه مهارت‌ها یا روابط جدیدی را ایجاد کردید که نقطه درخشانی در یک سال گذشته شما به شمار می‌آمد؟ چه چیزی باعث استرس شما در این سال شد؟ بررسی خود می‌تواند به شما کمک کند تا فراز و فرودهای سال گذشته را بهتر درک کنید و مجموعه‌ای از تجربیات برای یک سال عالی در پیش رو را داشته باشید.

۲. کارهای نیمه کاره را تمام کنید.

هیچ‌کسی نمی‌خواهد سال جدید را با فهرستی طولانی از وظایف و فعالیت‌هایی که باید پیش از این انجام می‌شده است، آغاز کند. اگر چیزی در لیست کارهای شما وجود دارد که نتوانسته اید آن‌ها را به پایان برسانید، اکنون زمان آن است که تا جای ممکن بتوانید آن‌ها را تحقق بخشید و یا حداقل به بخشی از این موضوعات رسیدگی کنید. سال نو را با یک صفحه تمیز شروع کنید، و کارهای جدید و اهداف مدنظر خود را لیست کرده تا با  برنامه ای مدون و انگیزه‌ای عالی سال را آغاز کنید.

۳. در جهت اغنای ارتباطات خود گام بردارید.

برای ایجاد ارتباط بیشتر با عزیزانتان در سال جدید قدم بردارید. زمانی را برای ارسال پیام کوتاه یا برقراری تماس با خانواده و دوستانی که مدتی است با آنها صحبت نکرده‌اید، اختصاص دهید. در واقع اگر هدف شما بهبود روابط خود در سال ۱۴۰۲ است، مطمئن شوید که این کار را در طول سال نیز انجام می‌دهید تا این ارتباطات به شکلی قوی شکل گرفته و باقی بماند.

۴. به محیط اطراف خود نظم ببخشید.

شبیه به لیست کارهای تازه، شروع سال با یک فضای مرتب می تواند به شما کمک کند از نظر ذهنی برای سال جدید آماده شوید. اینکه محیط اطراف شما خلوت و پاکیزه باشد و یا تمیزکاری عمیق انجام دهید می‌توان تاثیرات عالی بر شما داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که یک فضای تمیز با احساسات مثبت بیشتری مانند شادی، رضایت و آرامش همراه است.

۵. اهداف جدید تعیین کنید.

سال جدید بهترین زمان برای تعیین اهداف جدید برای خود است. اهداف را SMART تعیین کنید، به این معنی که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان باشند. همه این ویژگی ها به شما کمک می کند تا رسیدن به هدف را آسان تر کنید و خود را برای موفقیت های بیشتر در آینده آماده کنید.

۶. خود را در اولویت قرار دهید.

مراقبت از خود و رسیدگی به نیازهای روحی و جسمانی خود را مهمتر از هر کار دیگر در نظر بگیرید. اگر برای خود ارزش قائل شوید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید، همسر، دوست، فرزند و والدین بهتری نیز خواهید بود.

۷_ یک سبک زندگی سالم انتخاب کنید.

برخورداری از سبک زندگی سالم و مبتنی بر نیازهای روحی و جسمی، یک چیز یک دفعه‌ای و یکباره نیست که در یک زمان خاصی روی دهد، بلکه انتخاب و نگرشی مستمر در جریان زندگی است. همه چیز به تعادل و تصمیم‌گیری‌هایی مربوط می‌شود که می‌دانید برای‌تان مفید هستند. بهتر است در خصوص رسیدگی به نیازهای جسمانی خود اگر تا به حال ورزش کردن جایی در برنامه شما نداشته است، برای سال پیش رو آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بهره مندی از رژیم غذایی سالم نیز یکی دیگر از مولفه های رسیدگی به نیازهای جسمانی‌تان است. به لحاظ اغنای روحی خود نیز می‌توانید فهرستی از کتاب های مورد علاقه تان را تهیه کرده و برای خواندن آن‌ها در سال جدید برنامه ریزی داسته باشید.

۸_ خودتان را ببخشید.

هیچ انسانی بی نقص و کامل نیست. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم، و شاید حتی اشتباه شما آنقدرها هم بزرگ نبوده باشد، پس ذره بین را از روی اشتباهات خود برداشته و توجه خود را بر نقاط قوت، تلاش ها و … متمرکز کنید. نگاهی به لیست کارها و اقدامات که در سال گذشته انجام داده اید، بیاندازید و از خود بابت تمامی کوشش و پشتکاری که به خرج دادید، تشکر کنید و به خود اطمینان خاطر دهید که سال جدید شما نیز می‌تواند بسیار پر بار و مملو از کارهای تیک خورده مورد نظرتان باشد که با موفقیت آن‌ها را انجام داده اید.

۹_در صورت نیاز عذرخواهی کنید.

آیا کسی هست که به او یک عذرخواهی بدهکار باشید؟ اگر چنین است، چرا از فضای تعطیلات به عنوان یک ابزار تشویقی و انگیزشی و زمانی مناسب، برای فیصله دادن به آن استفاده نمی‌کنید؟ پذیرش اینکه اشتباه می‌کرده‌اید می‌تواند سخت باشد، اما زندگی کردن با احساس گناه و ندامت سخت‌تر است. کل چیزی که لازم است انجام دهید به همین سادگی است: گفتن این جمله که «معذرت می‌خواهم. متاسفم.»

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید